27 September 2014

Top end tour 2014 pt. 1


Hello! I'm back ja alan purkamaan kuvakansioita tänne blogin puolelle. En oo postaillu yli kahteen viikkoon, mikä on mulle mun blogihistorian pisin tauko. Syy siihen on se että oon reissaillu ympäri Ausseja nää pari viikkoa! Oon pähkäilly tosi kauan että miten nää postaukset toteutan, olinhan mä reissussa 12 + 3 päivää. Mulla ei kamera ihan joka paikassa mukana kulkenu joten päätin laittaa kuvat pariin eri postaukseen, joissa koitan mahollisimman hyvin selostaa mitä on tapahtunu :-)

Alotetaan vaikka ihan siitä mistä kaikki alkoi. Mun koulun year 10 oppilailla on joka vuosi mahollisuus päästä Top End Tour nimiselle reissulle, mutta suolasen hintansa takia mun oli pakko sanoa ei. Viikko ennen lähtöä yks reissun vastaavista opeista sano että mulla on mahollisuus lähteä, joten enköhän mä siinä alkanu tyyliin itkeä onnesta :-D siinä tulikin sit vähän kiire kaikkien raha-asioiden ja pakkailujen yms suhteen mut hyvin ehittiin!

DAY 1
Perjantaina 12.syyskuuta bussi lähti koulun pihalta kohti Melbournen lentokenttää, ja sieltä Sydneyn kautta Ulurulle. Lento lähti aamuseittemän aikoihin, joten herätys mulla oli kolmelta yöllä, ja kun tunnetusti oon aina pakkaamassa viimetingassa, sain nukuttua vähän päälle kahen tunnin yöunet. Väsymystä oli siis kaikilla mukana, mut hyvillä ja innokkailla mielillä selvittiin! Lennettiin siis Ulurulle jossa käytiin vierailemassa kulttuurikeskuksessa ja illalla lähettiin kattomaan upeeta auringonlaskua ja ottamaan kuvia. Illalla oli vielä ohjelmassa tea ja sen jälkeen nukkumaan.

DAY 2
Aamulla aikanen herätys ja aamupalan jälkeen nokka kohti Kata Tjutan kansallispuistoa. Lisää yhteiskuvia ja isoja kiviä. Käytiin myös sellasella kävelyllä yhessä valleyssä, ja täytyy sanoa et oli ihan älyttömän upeet ja karut maisemat! Sitten lähettiin takas Ulurulle ja käytiin tekemässä pieni kävelylenkki siellä ja nähtiin kalliomaalauksia aboriginaalin oppaan johdolla. Päivä oli tosi kuuma, joten tehtiin vaan lyhyempi reissu kun oli tarkotus. Ja niin, niille jotka ei tiiä, asun Aussien eteläosissa eli siis 'kylmimmällä' alueella, ja matkattiin kokoajan lähemmäs päiväntasaajaa ja lämpötila kohos joka päivä! (En valita!) illalla tuliaisshoppailuja ja vahinkobussireissuja, korttipelejä ja valokuvia.

DAY 3
Ehdottomasti reissun fyysisesti raskain päivä! Tehtiin Kings Canyon niminen kävely, mittaa ei ollu kun 6km mut se maasto oli niin vaihtelevaa et oltiin kaikki ihan väsyneitä. Alku oli meinaan 20min pelkkää ylämäkeä kivirappusia pitkin. Ja aurinko porotii kirkkaalta taivaalta. Oli kuuma. Jäätiin muutaman kaverin kanssa tarkotuksella porukan hännille, eikä meil ollu mikään kiire. Otettiin paljon kuvia ja tossa yhessä kuvassa näkyykin meiän "Cool group". Näkymät tuolla oli ihan uskomattomat eikä kuvat tee oikeutta niille ollenkaan. 

DAY 4
Tänään suunnattiin Alice Springsiin jossa yövyttiin seuraava yö. Matkalla oltiin ratsasta assa kameleilla, ja saatiin hyvät naurut! Käytiin yhellä muistomerkillä ottamassa kuvat ja vierailtiin Royal Flying Doctor Servicessä. Meiän karavaanialueella oli ihana uima-allas jossa vietettiin ruhtinaallisen paljon aikaa ennen päivällistä ja Rex the Reptile Manin tuloa. Seuraavaks oli siis vuorossa käärmeet ja liskot...


HUH siinä ois ekan neljän päivän tapahtumat ja kuvat, tän reissun postauksia tulossa vielä kaks jonka jälkeen yks postaus toisesta reissusta, stay tuned! Vannon että kuvat tulee olemaan vielä upeempia seuraavissa postauksissa ;-)

No comments

Post a Comment