03 October 2014

TOP END TOUR 2014 pt. 3

UntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitledUntitled DAY 10
Aamupalan jälkeen nokka kohti Litchfieldin kansallispuistoa, tosin se paikka mihin oltiin menossa oli suljettu metsäpalojen takia. Senpä takia suunnattiin vähän reitiltä poikkeavaan paikkaan nimeltä Berry Springs. Vuorossa uintia joessa/järvessä/jossain vastaavassa. Paikka oli täynnä turisteja ja erinäisiä epämääräsiä porukoita ja tyhjät tölkit lillu vedessä. Tom bongas jonkun miehen selästä Suomen lipun ja mulle tuli jotenki tosi ihana fiilis jatkettiin matkaa ja päästiin vihdoin ja viimein meiän määränpäähän Darwiniin! tänään oli vuorossa mökkimajottuminen oikeessa sängyssä! Meiän leirintäalueelta Tiarnie bongas toisen Suomen lipun päivön sisään ja vaikka kuinka yritin niin en nähny mitään liikettä leirissä et oisin voinu mennä juttelemaan. Illalla lähettiin Darwinin rantaan Mindil Markettiin eli siis jonkunsortin markkinoille. Tuolla myös näin elämäni kauneimman auringonlaskun ja pari onnenkyyneltäkin taisi poskelle vierähtää. Siellä mä seisoin suomalaisena Aussien pohjoisimmassa suurkaupungissa upeella rannalla, aallot hakkas mun jalkoihin ja kasteli mun mekon, ja tuijotin vaan suu auki sitä taivaalla mollottavaa aurinkoa joka pikkuhiljaa hävis näkyvistä. Yks mun elämäni ihanimmista illoista!

DAY 11&12
Reissun vika kokonainen päivä alko pommiinnukkumisella ja aamupalan missaamisella, mut hei, elossa ollaan! Päivän ohjelmaan kuulu shoppailua, mut mä em tosiaankaan oo mikään shoppailija, joten ostin pakolliset pinssit Rotarytakkiin ja kävin nappaamassa läheisestä kahvilasta jääkaakaon mukaan ja lähin kävelemään rantaan päin siinä toivossa et jotkut mun kavereista ois siellä. Me ei saatu liikkua tuolla yksin vaan piti olla ryhmissä, mut minähän itsenäisenä vaihtarina livahdin yksikseni kiertelemään. Matkalla rantaan oli pari mun koululaista poikaa joiden seuraan liityin ja käveltiin rantaan ja siellä seuraan liitty lisää toisen sukupuolen edustajia ja siellä mä kävelin 9 aussipojan kanssa. Oli muuten tosi kivaa vaihtelua siihen tyttöjen kanssa shoppailemiseen! Käytiin myös parissa museossa jossa sain vastailla kavereiden ja opettajien kysymyksiin vaihtovuodesta ja miks haluun olla vaihtari. Syötiin lounasta upeella rannalla jossa pääsin pitkästä aikaa ottamaan profiilikuvia kavereille. Auringonlaskua seurattiin ihanalta kalliolta ja sain ikuistettua linnun auringonlaskukuvaan jota kaikki opettajat kehu ihan maasta taivaisiin. Mentiin syömään dinner wharfille, ite söin fish&chips monen kaverin tapaan ja oli hyvää! Loppuillasta menttin kattomaan leffa nimeltä the Maze Runner, jossa tosin suurinosa nukkui... Leffan jälkeen hyvästit bussikuskille ja keittäjälle ja matka kohti lentokenttää, josta yölento takasin kylmään Melbourneen!

Toi matka oli sanoinkuvailemattoman ihana, ja vaikka kerroinkin näissä postauksissa aika tylsähkösti ja 'virallisesti' matkasta, toivon et saitte ees jonkunlaisen kuvan reissusta! Kuvat onnistu mun mielestä tosi hyvin, mitä mieltä ootte?
Ja kommentoikaa muutenkin mitä mieltä olitte näistä reissupostauksista!

4 comments: