07 January 2015

Aussie christmas 2014

Moikka! Palataan nopeesti vielä jouluun vaikka siitäkin on jo pari viikkoa aikaa. Mä vietin jouluni host perheen kanssa heiän maatilalla pienen matkan päässä kotoa. Joulua täällä vietetään joulupäivänä joten jouluaatto oli tavallinen arkipäivä muiden joukossa. Valmisteltiin jouluateriaa, paketoitiin vikat lahjat ja katottiin leffaa.

Joulupäivän aamuna pienimmät sisarukset herätti koko huushollin tosi aikasin ja avattiin lahjat. Itekin sain kivoja lahjoja, vaikka en mitään odottanutkaan. Joululounas syötiin yhessä, ja meidän joulupöydästä löyty suomalaisittain valmistettua possua ja rosollia, koska mun host äiti halus että teen jotain suomalaista jouluruokaa. Ihan hassua että niinkin pieni juttu kun rosolli sai hymyn mun huulille moneks päiväks! Lisäks tein riisipuuroa ja leivottiin pipareita, joten mun joulusta löyty paljon suomalaisuutta myös!

Joulu on useesti vaihtareille vaikeinta aikaa, ja niin myös mulle. Itkut tirautin kun koristeltiin joulukuusta, mutta siihen se onneks jäikin. Joulupäivä aamuna heräsin puol kuudelta soittamaan kotiin ja toivotin hyvät joulut, jonka jälkeen jatkoin unia ihan pienen hetken ennen kun pikkuset herätti koko talon. En ikävöiny perhettä kovinkaan paljon koska koko ajan oli tekemistä ja host perhe tosi mukava.

Kaikin puolin ihana joulu, mutta ei voita suomalaista!

IMG_0900IMG_1007

Ja nyt kun näitä kuvia muokkasin, huomasin et suurin osa niistä oli epätarkkoja joten pahottelut että kuvasaldo on näin pieni!

No comments

Post a Comment